Za darmo zmienia świat?

Model sprzedaży za darmo. cz. 4.

To jedna z bolączek nowych czasów. Agresywny marketing zaszkodził wizerunkowi reklamy, stąd tak dużą wagę przywiązuje się do działań mających na celu oszukanie radaru. Model za darmo ma w tym pomóc. Dzięki tej strategii marki chcą przekonać do siebie konsumentów, mówiąc im wprost, że liczy się nie tylko zysk, ale przede wszystkim zadowolenie klienta.

Obecnie proces sprzedaży jest dużo bardziej rozciągnięty w czasie, niż jeszcze kilka lat temu. Korzystanie z kredytów, pożyczek, które bardzo często udzielane są pod przykrywką modelu „za darmo”, pozwoliło budować produkty, których sprzedaż pokrywa się z okresem mierzonym nie tylko w dniach, ale też tygodniach czy latach.

Dobrym tego przykładem są licznego rodzaju abonamenty, karnety czy karty kredytowe, z którymi wiąże się szereg zysków, jednak ściśle powiązanych z dodatkowymi usługami, za które trzeba już płacić, a to pokusa, której czasami trudno się oprzeć, szczególnie w perspektywie długiego okresu życia produktu.