Domena domeny marki

Mieć internet w kieszeni to teraz żadna nowość. Internet można już nosić na ręce jak zegarek, a nawet na palcu, także na tym małym. Wystarczy kupić sobie gadżet w formie pierścionka, który łączy się z telefonem poprzez bluetooth, a tym samym daje nam kontakt z całym światem.

Taka kolej rzeczy wywołała lawinę związaną z ubieganiem się o najlepsze miejsca w Sieci. Dziś już nie znajdzie się wolnych, trzyliterowych domen. Te najlepsze już dawno przekierowują do różnorodnego contentu, który ma za zadanie jak najlepiej pozycjonować w sieci nie tylko siebie, ale również szereg innych treści.

Internet to wielka pajęczyna powiązać. Codziennie przepływają nią miliardy informacji, które zapisywane są w pamięci milionów serwerów. Replikowane, wysyłane na nowo i umieszczane w nowych miejscach, przyczyniają się do rozrostu sieciowej struktury.

Nie wiadomo ilu ludzi na świecie nie posiada w internecie swoich danych, ale pewne jest, że statystyki nie działają na ich korzyść. Coraz więcej informacji dotyczących naszych pieniędzy, stanu zdrowia, nawet tych najbardziej osobistych, trafiają do Sieci i są analizowane zarówno przez użytkowników internetu, jak i serwery, które ten internet tworzą.

Na podstawie naszych ruchów w Sieci generowane są statystyki, które często mówią o nas więcej, niż my sami chcielibyśmy powiedzieć. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy, osoby odpowiedzialne za sprzedaż różnych produktów i usług, tak wielką wagę przywiązują do dobrego miejsca w sieci i jego umiejętnego wykorzystania.

Wiedza dotycząca nowych aplikacji ułatwiających śledzenie zachowania konsumentów i narzędzi służących do ich generowania z określonym skutkiem są obecnie bardzo pożądane. Wiele osób chciałoby wiedzieć gdzie jesteśmy o określonej porze i gdzie będziemy o tej porze za kilka dni. Urządzenia mobilne podłączone do Sieci coraz częściej pomagają odpowiedzieć na te pytania.

Wbrew pozorom ta inwigilacja nowych czasów stanowi dla nas również duże ułatwienie w wykonywaniu codziennych obowiązków. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do cennych statystyk, które mierzone są w czasie rzeczywistym z dużą dokładnością. Analiza ich pokazuje jakie produkty cieszą się największym powodzeniem konsumentów, z uwzględnieniem ich szczegółowych preferencji.

Coraz szybsze łącza to również pole do popisu dla mediów i reklamy. Nie sposób nie zauważyć, że oba te elementy coraz częściej są ze sobą ściśle związane a granice między nimi ulegają celowemu rozmyciu. Badanie pokazują wyraźnie, że tego typu działania dają znakomite efekty. Nie bez powodu wiele się teraz mówi o content marketingu, marketingu natywnym i wszelkiego rodzaju formach mających na celu oszukać radar konsumentów.

Coraz więcej materiałów video trafia do internetu. Również telewizje internetowe emitują coraz więcej reklam. Ich interaktywny charakter wpływa pozytywnie na ich efektywność. Widać wyraźnie, że to właśnie internet zmienił również formę komunikatów reklamowych nie tylko na ekranach komputerów, tabletów i komórek. Coraz częściej do Sieci podłączane są również urządzenia, które jeszcze nie tak dawno z internetem w ogóle by się nam nie kojarzyły.

Lodówka, która robi za nas zakupy. Pralka dbająca, by w domu zawsze był proszek. Ekspres do kawy składający za nas zamówienia, by zaserwować nam ulubiona kawę. To już nie są urządzenia z książek science fiction. One istnieją naprawdę i powodują, że dobre miejsce w sieci jest dziś niezwykle ważne. W przyszłości bez niego nasza marka może mieć nikłe szanse na odniesienie sukcesu i jeśli nie będzie jej w sieci, naprawdę nie będzie istnieć.