Modern Design Advertising

język

pl en de

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Mandrive - człowiek jako nośnik reklamowy - cz. 1

O człowieku jako nośniku reklamowym pisano już wielokrotnie. Podawane były przykłady kampanii z wykorzystaniem ludzi, ale rzadko poruszano to zagadnienie w odniesieniu do roli człowieka w reklamie jako konsumenta i promotora jednocześnie.

W dobie, kiedy komunikaty reklamowe coraz częściej spotykają się z niechęcią i brakiem zaufania, uwagę specjalistów od marketingu jeszcze intensywniej zaprząta marketing wirusowy. Dziś zadaniem reklamy jest sprawić, by ludzie sami zachwalali produkt.

Oszukać radar konsumentów, by nie wyczuli, że mają do czynienia z reklamą – to wyzwanie, z którymi borykają się agencje reklamowe od długiego czasu. Moda na działania CSR, sponsoring, produkt placement to już standardy, których konsumenci dawno są świadomi.

Ty też jesteś nośnikiem reklamowym

Wielu z nas mówi wprost, że nie lubi reklam i nie przykłada do nich większej wagi. Mnóstwo ludzi uważa, że mogłoby żyć bez reklam, że ich obecność spowodowana jest jedynie chęcią zwiększenia zarobków konkretnych podmiotów gospodarczych.

Zadaniem reklamy jest generowanie popytu na dany produkt, ale nie tylko. Dziś świat marketingu wygląda zgoła inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu, gdy dostęp do informacji był ograniczony, a świadomość konsumentów dużo niższa.

Rzadko kiedy reklama jest czynnikiem zakupowym sama w sobie. Droga do konsumenta, którą trzeba pokonać, by zachęcić go do zakupu bądź skorzystania z usługi, znacznie się wydłużyła i jest dużo trudniejsza do pokonania, niż jeszcze kilka lat temu.

Skończyły się czasy kiedy reklama stanowiła komunikat stricte sprzedażowy. Tak postrzegana, dziś jest tylko jednym ze środków komunikacji i wymaga dodatkowych, zintegrowanych działań, by mogła przynieść jakikolwiek efekt.

Walka o uwagę konsumentów zmusza reklamę do szukania nowych, bardziej wiarygodnych i przekonujących kanałów komunikacji. Nic więc dziwnego, że największy potencjał dostrzega się w człowieku, żywym ogniwie społecznym.

Człowiek odczuwa potrzebę komunikowania się z innymi, wyrażania swoich emocji i potrzeb. Dlatego też każdy z nas codziennie dzieli się z innymi własnymi przemyśleniami. Mówimy o tym gdzie byliśmy, co zjedliśmy i jak zamierzamy spędzić najbliższy czas. Pokazujemy w ten sposób co nam się podoba i co jest dla nas ważne.

Swoje preferencje często przedstawiamy w dużo bardziej wyszukany i przekonujący sposób, niż proste kliknięcie „Lubię to!” na Facebooku. Dlatego też specjaliści od marketingu tak silnie zabiegają o nasze względu, czyniąc z nas żywe nośniki reklamy.

Kim jest łącznik?

Dziś określenie targetu jest dużo bardziej skomplikowane niż jeszcze kilka lat temu i zajmuje zdecydowanie więcej czasu. Zmieniły się również wskaźniki ocen grup docelowych. Konsumenci badani są nie tylko pod względem tego co lubią i czego oczekują od produktu, ale również jak wyglądają, gdzie chodzą, z kim rozmawiają, na ile liczy się ich opinia w środowisku.

Osoby, które mają posłuch to cenne targety dla wielu marek. Dzięki nim można oszukać radar. Malcolm Gladwell w swojej książce „Punkt przełomowy” nazywa ich łącznikami. To osoby o rozległych znajomościach, szybko zdobywające nowe kontakty.

Łącznicy są autentyczni. Lubią ludzi bezinteresownie. To dlatego tak chętnie ich słuchamy. Są dowcipni, błyskotliwi, ciekawi świata. Dzielą się swoimi doświadczeniami. Posiadają cechy charakteru, które odpowiadają większości z nas.

Tacy ludzie potrafią sprawić, że konkretna informacja w zawrotnym tempie trafi do wielu potencjalnych klientów. To żywi wzmacniacze komunikatów. Niezwykle efektywne nośniki informacji, których moc tkwi w autentyzmie przekazu oraz cennej siatce powiązań z wpływowymi ludźmi.

Jak działa łącznik?

Gladwell podaje szereg przykładów efektywnych łączników. Opisuje ich moc sprawczą, to w jaki sposób wysłany przez nich komunikat przełożył się na wizerunek produktów, konkretnych marek, takich jak półbuty Hush Puppies.

Marka licząca kilkadziesiąt lat, u kresu swojego istnienia, nagle ożyła na nowo. W 1995 roku dyrektorzy Wolverine – Owen Baxter i Geoffrey Lewis – firmy będącej twórcą i właścicielem Hush Puppies, dowiedzieli się od nowojorskiej stylistki, że ich buty to ostatni krzyk mody.

Lewis i Baxter usłyszeli, że w butach tych chodzi mnóstwo młodych ludzi, bywalcy klubów i barów na Manhattanie. Stylistka dodała nawet, że nosi je sam Isaac Mizrahi, wówczas znany amerykański projektant mody, choć wtedy dyrektorzy w ogóle go nie znali.

Ale słowa niezwykle przekonującej stylistki okazały się nad wyraz efektywne. Do Wolverine zadzwonił John Barlett z zapytaniem o zgodę na pokazanie butów Hush Puppies podczas swojego pokazu letniej kolekcji, a zaraz potem Anna Sui.

Marka szybko trafiła do sklepów w całej Ameryce. Ubiegali się o nią właściciele najlepszych sklepów, również za sprawą kolejnych łączników, w tym znanych celebrytów, którzy zaczęli pokazywać się w Hush Puppies przed obiektywami kamer.

Gdzie znaleźć łącznika?

Przykład Hush Puppies doskonale obrazuje potęgę i moc sprawczą łączników. Nic dziwnego, że firmy gotowe są wydać miliony dolarów, by znaleźć tak wpływowych ludzi. Ich poszukiwanie opisuje Vadim Makarenko w swojej książce „Tajemnicze służby kapitalizmu”.

To odpowiedź na pytanie - skąd firmy tyle o nas wiedzą? Makarenko opisuje przebieg badań prowadzonych przez duże korporacje, mające na celu znaleźć najbardziej wpływowe grupy ludzi, podatny grunt pod przygotowywane komunikaty reklamowe.

Tak postępowano już wiele lat temu. Obecnie poszukiwania targetów odbywają się z pomocą nowych technologii i całkowicie odmiennego spojrzenia na człowieka. W oczach specjalistów od marketingu jesteśmy już nie tylko konsumentami, ale również potencjalnymi nośnikami idei wielu marek.

Dzieje się tak, ponieważ teraz zadaniem reklamy jest nie tylko komunikować, ale też stwarzać potrzebę dzielenia się tymi komunikatami. Reklama wchodzi w etap interakcji. Kiedyś tylko mówiła i tłumaczyła czym jest produkt i dlaczego warto go mieć. Dziś sprawia, że konsumenci sami promują produkty, zachwalając je wśród najbliższych i znajomych.

Jedzenie ciasteczek nie jest już zwykłą czynnością, ale rytuałem, tak samo jak picie piwa, czy robienie prania. Korzystanie z poszczególnych marek przynosi wiele korzyści, nie tylko w postaci zaspokojonego apetytu, dobrego humoru czy czystego ubrania.

Obecne marki potrafią zacieśniać więzi rodzinne, wzbogacać nasze życie towarzyskie, a nawet pomagać nam w znalezieniu tej jedynej, ukochanej osoby. Muszą takie być, ponieważ na zwykłe produkty nie ma już miejsca.

BIBLIOGRAFIA:

  • Vadim Makarenko, Tajne służby kapitalizmu. Wydawnictwo Znak. Kraków 2008
  • Malcolm Gladwell, Punkt Przełomowy. Świat Książki. Warszawa 2005

Domena domeny marki

Mieć internet w kieszeni to teraz żadna nowość. Internet można już nosić na ręce jak zegarek, a nawet na palcu, także na tym małym. Wystarczy kupić sobie gadżet w formie pierścionka, który łączy się z telefonem poprzez bluetooth, a tym samym daje nam kontakt z całym światem.

Taka kolej rzeczy wywołała lawinę związaną z ubieganiem się o najlepsze miejsca w Sieci. Dziś już nie znajdzie się wolnych, trzyliterowych domen. Te najlepsze już dawno przekierowują do różnorodnego contentu, który ma za zadanie jak najlepiej pozycjonować w sieci nie tylko siebie, ale również szereg innych treści.

Internet to wielka pajęczyna powiązać. Codziennie przepływają nią miliardy informacji, które zapisywane są w pamięci milionów serwerów. Replikowane, wysyłane na nowo i umieszczane w nowych miejscach, przyczyniają się do rozrostu sieciowej struktury.

Nie wiadomo ilu ludzi na świecie nie posiada w internecie swoich danych, ale pewne jest, że statystyki nie działają na ich korzyść. Coraz więcej informacji dotyczących naszych pieniędzy, stanu zdrowia, nawet tych najbardziej osobistych, trafiają do Sieci i są analizowane zarówno przez użytkowników internetu, jak i serwery, które ten internet tworzą.

Na podstawie naszych ruchów w Sieci generowane są statystyki, które często mówią o nas więcej, niż my sami chcielibyśmy powiedzieć. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy, osoby odpowiedzialne za sprzedaż różnych produktów i usług, tak wielką wagę przywiązują do dobrego miejsca w sieci i jego umiejętnego wykorzystania.

Wiedza dotycząca nowych aplikacji ułatwiających śledzenie zachowania konsumentów i narzędzi służących do ich generowania z określonym skutkiem są obecnie bardzo pożądane. Wiele osób chciałoby wiedzieć gdzie jesteśmy o określonej porze i gdzie będziemy o tej porze za kilka dni. Urządzenia mobilne podłączone do Sieci coraz częściej pomagają odpowiedzieć na te pytania.

Wbrew pozorom ta inwigilacja nowych czasów stanowi dla nas również duże ułatwienie w wykonywaniu codziennych obowiązków. Dzięki niej uzyskujemy dostęp do cennych statystyk, które mierzone są w czasie rzeczywistym z dużą dokładnością. Analiza ich pokazuje jakie produkty cieszą się największym powodzeniem konsumentów, z uwzględnieniem ich szczegółowych preferencji.

Coraz szybsze łącza to również pole do popisu dla mediów i reklamy. Nie sposób nie zauważyć, że oba te elementy coraz częściej są ze sobą ściśle związane a granice między nimi ulegają celowemu rozmyciu. Badanie pokazują wyraźnie, że tego typu działania dają znakomite efekty. Nie bez powodu wiele się teraz mówi o content marketingu, marketingu natywnym i wszelkiego rodzaju formach mających na celu oszukać radar konsumentów.

Coraz więcej materiałów video trafia do internetu. Również telewizje internetowe emitują coraz więcej reklam. Ich interaktywny charakter wpływa pozytywnie na ich efektywność. Widać wyraźnie, że to właśnie internet zmienił również formę komunikatów reklamowych nie tylko na ekranach komputerów, tebletów i komórek. Coraz częściej do Sieci podłączane są również urządzenia, które jeszcze nie tak dawno z internete w ogóle by się nam nie kojarzyły.

Lodówka, która robi za nas zakupy. Pralka dbająca, by w domu zawsze był proszek. Ekspres do kawy składający za nas zamówienia, by zaserwować nam ulubiona kawę. To już nie są urządzenia z książek sciencie fiction. One istnieją naprawdę i powodują, że dobre miejsce w sieci jest dziś niezwykle ważne. W przyszłości bez niego nasza marka może mieć nikłe szanse na odniesienie sukcesu i jeśli nie będzie jej w sieci, naprawdę nie będzie istnieć.

Marketing sensoryczny

marketing sensoryczny
marketing sensoryczny

Pamiętasz zapach wypieków z rodzinnego domu? To charakterystyczne coś unoszące się w powietrzu, bliżej nie sprecyzowane, ale tak wyraziste i zapadające w pamięć?

Zapach jest jednym z najsilniej oddziałujących na nas zmysłów. Ukryty gdzieś głęboko w naszej głowie potrafi dać o sobie znać po wielu latach nieobecności, w najmniej oczekiwanym momencie, przywołując dawne wspomnienia i wywołując silne emocje.

Nie bez powodu wielkie koncerny wydają mnóstwo pieniędzy na opracowanie zapachu, który będzie promował ich markę. Nie mamy tu wcale na myśli marek związanych z branżą spożywczą, to zbyt oczywiste. Zapachem komunikują się z nami również marki, które jeszcze kilka lat temu, w ogóle byśmy o to nie podejrzewali.

Firmy szukają produktów, które dostarczają pozytywnych wrażeń. Chcą, by ich klienci kojarzyli je z konkretna oferta. Zależy im na wywołaniu reakcji Pawłowa. Wybrany przez nich zapach czy smak, bodziec wywołany przez dotyk, ma przywołać wspomnienie tego, co chcą sprzedać.

Z tego samego powodu opakowania produktów przybierają coraz bardziej zmyślne formy. Producenci piwa prześcigają się na kształty szklanek i butelek. Heineken rusza już z promocją pierwszej interaktywnej butelki na świecie. Z kolei Żywiec pokazuje w wymyślny sposób, że polanie piwa nie musi być zwykłą czynnością, a prawdziwą wirtuozerią.

Nawet odtwarzacze video zamieniły się w piece serwujące pachnące pizze w formie płyt z filmami. Podgrzany nośnik, kręcąc się w czytniku, podgrzewany przez laser, pomalowany specjalną farbą i preparatem zapachowym, pod wpływem temperatury zaczyna się zabarwiać i pachnieć jak pizza.

Technologia stwarza coraz to nowe, bardzo kreatywne i efektowne formy promocji. Wszystko co nowe przyciąga uwagę ludzi. O tym się mówi, a przez to reklama staje się bardziej skuteczna. Nic dziwnego, że i my kładziemy duży nacisk na komunikację sensoryczna w naszych działaniach.

Od wielu lat MDA związana jest z branżą gadżetów, by z ich pomocą silnie wspierać opracowane przez siebie komunikaty i docierać do konkretnej grupy odbiorców w sposób jeszcze bardziej efektywny. Skończyły się czasy standardowych form promocji. One utonęły w natłoku coraz większej masy zalewających nas informacji.

Dziś, by zaistnieć w świadomości konsumentów, należy się wyróżniać. Tworzyć rzeczy dalekie od standardów. Owszem, należy korzystać z rzeczy sprawdzonych, skutecznych, ale trzeba je nieustannie udoskonalać, w innym wypadku będą jedną z wielu kropel w morzu i nigdy nie wypłyną na powierzchnię.

Dlatego nieustanie zmuszamy odbiorców naszych reklam do zadawania pytań: Co tak pachnie? Co to za smak? Co mnie łaskocze? Dzięki temu istnieje spora szansa, że marka, którą staramy się opowiedzieć, będzie zapamiętana. Nie tylko ze względu na koncept, ale również konkretny przedmiot, praktyczny i atrakcyjny gadżet, który odda wartości utożsamiane z marką.

MODERN DESIGN ADVERTISING

Jak wyrazić genialną myśl, by została zrozumiana i wywołała pożądany efekt? Słowa, dźwięki i obrazy czasami nie wystarczą. Należy zaangażować wszystkie zmysły. Mówić poprzez dotyk, zapach i smak. To właśnie Modern Design Advertising. Język MDA.

Agencja reklamowa MDA Promotion. Szczecin 2000.

Tak pokrótce można opisać miejsce i czas powstania MDA. Nie jesteśmy sieciową agencją, choć na lokalne warunki na pewno sporą. Nie od dziś jednak wiadomo, że wyznacznikiem dobrej reklamy jest nie ilość, a jakość.

Unikamy rozbudowanych struktur. Jeżeli coś jest dobre, nie leży długo w szufladzie, czekając na decyzje szefów. Dzięki temu nasi Klienci mają zagwarantowaną szybką obsługę, a każdy z nas czerpie większą radość z pracy, czując się ważną częścią MDA.

Tak jest nie tylko kreatywniej, ale i milej. Szanujemy swoje wartości, upodobania i odrębności, a przy tym potrafimy czerpać z nich inspiracje. To się czuje wstępując w nasze progi i współpracując z nami na co dzień.

Praca

Uwaga, jeżeli tworzenie reklam to dla Ciebie fajna praca – nie pisz do nas.
My szukamy ludzi, którzy robią reklamy dla przyjemności.

Obecnie poszukujemy:

  • GRAPHIC DESIGNER

    Chcesz tworzyć najlepsze reklamy na rynku? Pracować z ludźmi, którzy kochają to co robią? Realizować swoje pasje związane z kreacją i designem? Odezwij się do nas.

    Oczekujemy od Ciebie:

    • doskonałej znajomości programów graficznych (rodzina Adobe, Corel),
    • umiejętności rysowania / ilustrowania,
    • terminowości, sprawności i skuteczności w działaniu,
    • kreatywności, także pod dużą presją czasu,
    • samodzielności w myśleniu ;)
    • rzetelności,
    • pracy na miejscu w biurze w Szczecinie.

    Co oferujemy?

    • ppracę w młodym, pogodnym i kreatywnym Zespole,
    • codzienną porcję ciekawych wyzwań,
    • atrakcyjne warunki pracy,
    • możliwość rozwoju osobistego.

    Co będzie dodatkowym atutem?

    • animacja (3D Max Studio, After Effects)
    • wiedza dotycząca tworzenia stron www,
    • doskonała znajomość Flasha,

    Istnieje również możliwość odbycia stażu/praktyki pod okiem specjalistów z branży.

    Jesteś zainteresowany/a?

    Prześlij nam swoje CV, list motywacyjny i koniecznie PORTFOLIO na adres: praca@mda.com.pl (w tytule prosimyumieścić nazwę stanowiska).
 Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami. Przypominamy o obowiązkowej klauzuli, którą należy zamieścić w aplikacji: 
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ust. Nr 133 poz. 883"

  • ACCOUNT MANAGER

    Pomóż nam zwiększyć portfel naszych Klientów a przy okazji też swój!

    Jeśli jesteś osobą:

    • mającą dar przekonywania, potrafiącą rozpoznać potrzeby Klienta,
    • szybko nawiązującą kontakty z ludźmi,
    • o wysokiej kulturze osobistej,
    • pogodną, pewną siebie, zmotywowaną na osiąganie wyznaczonych celów,
    • posiadającą umiejętność negocjacji,
    • sprawnie posługującą się pakietem biurowym MS Office,
    • cieszącą się z sukcesów, a niepowodzenie traktującą jako drogę do zwycięstwa,
    • samodzielną, kreatywną, ale też potrafiącą pracować w zespole,
    • interesującą się światem reklamy to?

    Szukamy właśnie Ciebie!

    Twoim zadaniem będzie:

    • sprzedaż usług i produktów agencji,
    • budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji biznesowych,
    • pozyskiwanie nowych klientów,
    • współtworzenie atrakcyjnej oferty agencji.

    Doświadczenie w sprzedaży B2B, wykształcenie wyższe kierunkowe i znajomość języków obcych (angielski lub niemiecki) będą stanowić dodatkowy atut.

    Oferujemy:

    • pracę w młodym i dynamicznym zespole pełną ciekawych wyzwań,
    • dużą satysfakcję z osiąganych sukcesów, także finansową,
    • atrakcyjne warunki pracy,
    • możliwość stałego rozwoju.

    Istnieje również możliwość odbycia stażu/praktyki pod okiem specjalistów z branży.

    Jesteś zainteresowany/a?

    Prześlij nam swoje CV oraz list motywacyjny na adres: praca@mda.com.pl (w tytule prosimy umieścić nazwę stanowiska).
    Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami. Przypominamy o obowiązkowej klauzuli, którą należy zamieścić w aplikacji:
    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ust. Nr 133 poz. 883?

  • GRAPHIC DESIGNER | STAŻ

    Chcesz odbyć staż w naszym Zespole jako Graphic Designer?

    Prześlij CV, list motywacyjny, portfolio: praca@mda.com.pl

    Pamiętaj o klauzuli:
    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ust. Nr 133 poz. 883"

Nasze marki

Dynamiczny rozwój MDA Promotion przyczynił się do wyodrębnienia ze struktury agencji osobnych działów. Przez wiele lat specjalizowaliśmy się w opracowywaniu, tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych gadżetów oraz w projektowaniu indywidualnych, spersonalizowanych kalendarzy. Obecnie to nasze marki MDA Gadget oraz Memo Calendars. Za ich obsługę odpowiadają wysoko wykwalifikowani specjaliści. MDA Promotion wspiera obie marki z silnym udziałem Działu Kreacji, mogąc w ten sposób oferować swoim Klientom znacznie więcej, niż inne agencje.

Zobacz nasze marki:

  • MDA Gadget

    MDAgadget bez r

    MDA Gadget to oferta atrakcyjnych gadżetów opracowywanych i dobieranych pod indywidualne zamówienia Klientów. Współpraca z agencją kreatywną pozwala na tworzenie oferty dobieranej specjalnie pod konkretne akcje promocyjne, także z udziałem MDA Promotion.

    Zawsze staramy się, by opracowywany przez nas gadżet jak najskuteczniej promował markę przez długi czas. Nasi Klienci mogą być pewni, że otrzymają od nas produkt unikalny, jedyny w swoim rodzaju, w pełni odpowiadający wymogom i wizerunkowi promowanych marek. Posiadamy również bogatą ofertę produktów katalogowych, które dobieramy specjalnie pod konkretne akcje promocyjne.

    www.MDAgadget.pl

  • Memo Calendars

    memo calendars notes

    Memo Calendars to efekt kilkunastu lat pracy specjalistów MDA Promotion w dziedzinie produkcji kalendarzy. Obecnie jesteśmy w stanie każdy element kalendarza podporządkować wizji Klienta. Od podstaw projektujemy kalendarze biurowe, książkowe, notesy, także w niestandardowych formach. Tworzymy z kalendarzy atrakcyjne, praktyczne i efektywne formy reklamowe, które z powodzeniem funkcjonują przez cały rok.

    Na kalendarzach znamy się jak nikt inny. Dysponujemy ogromną wiedzą. Doradzamy najlepsze rozwiązania, by efekt finalny zachwycał formą i wykonaniem. Korzystamy z najnowszych technik drukarskich. W produkcji uwzględniamy najnowsze materiały. Na bieżąco śledzimy wszelkie nowinki techniczne ze świata kalendarzy. Zawsze stawiamy na najwyższą jakość. Ostatnio wzbogaciliśmy naszą ofertę również o formy multimedialne, tworzone na różne platformy i systemy, ze szczególnym naciskiem na urządzenia mobilne. To oferta unikalna w skali całego kraju i pomysł na idealne 365 dni w roku.

    www.memo365.pl

Polityka prywatności

Państwa zaufanie jest dla nas największą wartością. Dlatego przygotowaliśmy specjalny dokument gwarantujący najwyższy stopień poufności przekazywanych nam informacji. Dzięki temu mogą być Państwo pewni, że wszystko, czego się dowiemy o marce, nie trafi w niepowołane ręce i służyć będzie jedynie jej jak najlepszej promocji.

MDA daje na to pisemną gwarancję.